Sapa & Halong Bay - Reisverslag uit Sa Pá, Vietnam van familie Woude - WaarBenJij.nu Sapa & Halong Bay - Reisverslag uit Sa Pá, Vietnam van familie Woude - WaarBenJij.nu

Sapa & Halong Bay

Blijf op de hoogte en volg familie

16 Juli 2014 | Vietnam, Sa Pá

Zo na even een paar dagen offline en zonder wifi, terug in Hanoi bij "onze familie". Geweldige dagen gehad. Zaterdagavond vertrokken met de nachttrein naar Sapa, tegen de Chinese grens aan en bekend om de prachtige natuur, bergen met rijstvelden en authentieke "tribes" / stammen....Onze gids Zuzu heeft ons 2 dagen lang door de bergen begeleid, samen met nog tig andere tribe ladies die gewoon met de tocht meelopen in de hoop dat je bij aankomst in hun dorp iets van hun koopt. Wij werden door uiterst vriendelijke en fotogenieke dames gevolgd en geholpen (het was af en toe nog al steil en glad met kleine paadjes...moeders is maar 2x plat op de b.k gevallen ha ha ha) dus uiteraard iets gekocht (en waar praten we dan over hier...ongelooflijk ze sjouwen echt 14 km met je mee en dat voor uiteindelijk een 2 hele mooie zelfgemaakte shawls die dan samen 7 euro kosten). We sliepen bij een "prachtige" primitieve homestay, geweldig om te zien hoe of die mensen leven van de natuur en alles wat ze zelf verbouwen, fokken, enz. Oma druk bezig met de "groentetuin" , hondjes, kippetjes, prachtig, de foto's spreken voor zich. Nu al heerlijk het contrast in overnachtingen deze vakantie, van business class vliegen, nachttrein tot slapen bij een wederom onbekende familie ergens in de bergen...heerlijk! Terugreis in een luxe compartiment van de nachttrein geslapen, zeg maar de heenreis jeugdherberg, de terugreis het Hilton. Bij aankomst direct door met de minibus naar Halong Bay (o ja even voor het plaatje, nachttrein ca. 10 uur heen en 10 uur terug, rit naar Halong Bay 4 uur met minibusje heen en 4 uur terug pffff we reizen wel weer wat af maar goed zien ook veel).)Daar op onze "junk" soort van cruisebootje gestapt en heerlijk genoten van 1 van de 7 natuurwonderen, man wat een pracht en wat heeeerlijk genieten zo op een bootje, beetje varen, zwemmen, grot bekijken, kajakken, chillen, boekje lezen, eten, drinken enz....La Vie et belle...Nu de tassen pakken, morgenvroeg weer op tijd uit bed....06.15 uur de taxi naar het vliegveld voor onze naar Hue om daar achterop bij de easyriders te stappen...

• 16 Juli 2014 - 23:37

Opa En Oma:

Nou,nou,nou,

Wat een prachtige reis maken jullie! Geweldige foto's!
    Ze hebben daar ook leuke oma's Tess en Jens jij lijkt daar wel errug groot!
    Wij hebben vandaag ook gevaren, maar dan met een sloep over het Zuidlaardermeer.
    BBQen bij Sietsko En Annemiek! Erg gezellig.
    Wij wachten met spanning op jullie volgende berichten. Wees voorzichtig en geniet!
    O ja Tess, Sandra vertroetelt Spiky een beetje,ze gaat met haar moeder mee naar de Stiep.
    xxxx opa en oma.