Saigon (ho chi minh city - hcmc) - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van familie Woude - WaarBenJij.nu Saigon (ho chi minh city - hcmc) - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van familie Woude - WaarBenJij.nu

Saigon (ho chi minh city - hcmc)

Blijf op de hoogte en volg familie

24 Juli 2014 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Na weer een bijzonder prettige vlucht (alhoewel ook voor ons het vreselijke nieuws van de vlucht MH 17 hier natuurlijk door je hoofd spookt....) van Danang naar Saigon gistermiddag veilig geland tegen een uurtje of half 3 in de middag en op weg naar ons (cheap) onderkomen voor de komende 3 nachten. Na een lange taxi rit ( lag toch nog iets verder buiten de stad dan aangegeven op internet) voldeed dit verblijf voor de eerste keer niet aan onze verwachtingen (die echt niet hoog liggen mede door de prijs weet je of het 'iets' kan zijn...dit leek goed in de omschrijvingen en mede voor de kids met zwembad, tuin, volleybalveldje, visvijver etc. lekker om na een dag in de drukke stad die Saigon is te kunnen relaxen) en sprak de lichaamstaal van de familieleden boekdelen, na een poging om wat eten en drinken te bestellen - wat op het drinken na niet lukte - "radicaal" de knoop doorgehakt, spullen gepakt en hupsakee uitchecken en wegwezen. Had al een ander (luxe...) hotel op het oog voor onxe laatste nacht, die had nu ook plek voor 3 nachten dus in de taxi en weer dezelfde weg terug naar de city ha ha ha om daar bij aankomst - omdat ze zoals ik wel geboekt had geen 2 kamers naast elkaar hadden- een upgrade te krijgen naar de familie suite....heeeeerlijk! Wel weer ff wennen aan de drukte hier, tjemig de pemig, maar vandaag is het shoppen hier prima gelukt en zijn we weer een handbagage rugzak rijker voor onze aankopen (maar goed dat we hierna nog een paar dagen in de rimboe verblijven en daarna de vlucht huiswaarts in zicht is....zelfs Jens wil steeds shoppen en we hebben gelukkig ook nog niet zoveel gekocht...) 3 horloges "rijker", beetje parfum, paardrijd polo voor Tess, nieuwe portemonnee, kadootjes thuisfront enz enz, maar ja om het te laten liggen voor dat geld is zonde...ha ha ha kortom we genieten nog steeds met volle teugen, lang leve de vakantie zullen we maar zeggen. Morgen een stukje geschiedenis met de cu chin tunnels (vietcong...) op het programma en mogelijk nog hrt oorlogsmuseum, overmorgen met de bus naar de Mekong voor 3 nachten. De kids zijn nu aan het chillen en luisteren muziek met hun ( o ja ook nog gekocht van het vakantiegeld:-) nieuwe dr.Dre koptelefoons, Ries leest een boek en ik zit lekker bij het (kleine) zwembad op het dak van de negende verdieping van het hotel met uitzicht over de stad dit verslagje te typen me te realiseren dat de vakantie bijna ten einde loopt...heel erg jammer, Vietnam is geweldig! Maar gelukkig hebben we met onze trip naar de Mekong Delta nog een hoogtepuntje in het verschiet, heel erg veel zin in! Drijvende markt, boot en fietstochten, weer ff naar de rimboe van Vietnam, zin in! Foto's bij dit verslag zijn een 'allegaartje' van de laatste paar dagen.

• 24 Juli 2014 - 13:12

Opa En Oma:

Nou wat spannend allemaal! Past wel bij jullie!
    O ja, Jens waar heb je die goudvis gekocht die aan je hengel zit? Ha,ha,ha.

Het is hier ook nog steeds geweldig weer. De foto op de boot is in Sneek, op de zeilboot van Jacco.
    Volgende week de fietsvierdaagse fietsen in Zuidlaren met allemaal vriendinnen! Gezellig.

Tot de volgende keer. XXX opa en oma.