Slowboat dag 1 naar Pakbeng - Reisverslag uit Ban Houayxay, Laos van familie Woude - WaarBenJij.nu Slowboat dag 1 naar Pakbeng - Reisverslag uit Ban Houayxay, Laos van familie Woude - WaarBenJij.nu

Slowboat dag 1 naar Pakbeng

Door: Ageeth

Blijf op de hoogte en volg familie

19 Juli 2016 | Laos, Ban Houayxay

Na een heerlijk ontbijt bij "mama" van het guesthouse waar we niet hebben geslapen, maar wel de boottocht hebben gereserveerd, opgehaald met een tuk tuk en naar de slowboat gebracht waar we om 11.30 uur vertrokken voor de eerste helft van de tocht naar Luang Prabang. Bootje met busstoelen, waar al gauw duidelijk werd, dat er toch meer mensen dan stoelen waren en lagen de locals verspreid over de boot..Wij hadden gelukkig voor deze 6/7 uur durende tocht een goede plek en stoelen!!! Prachtige tocht die soms heel snel ging en soms leek of er geen einde aan zou komen. Geweldige tocht door de jungle over de Mekong, vissende locals, badende kids en koeien, geweldig, wat een landschap! De locals werden her en der langs de Mekong afgezet bij kleine dorpjes(hutjes) en na een voorspoedige 6 uur varen kwamen we aan in Pakbeng, de tussenstop van de reis. Ik had iedereen voorbereid op een pittig stukje lopen bergopwaarts en een primitief onderkomen...maar we werden met een truck opgehaald en het guesthouse waar we verblijven is allesbehalve primitief, geweldig! Ik had wederom geen verwachtingen voor de prijs die we betalen, maar inmiddels is de helft van de boot hier aangeschoven in het restaurant; blijkt een soort vsn best place to be hier ha ha. Nu drankje doen, hapje eten, kaartje leggen en morgenvroeg om 8 uur worden we weer naar ons bootje gebracht voor de 2e helft; wederom een tocht van 6/7 uur...gaan maar op tijd genieten van ons bed hier

• 19 Juli 2016 - 14:21

Opa & Oma:

Wat weer een onderneming! Gelukkig, dat jullie niet op de grond hoefden te liggen!
    Die mevrouw op de foto, heeft die dezelfde functie als jij had in Londen? hi,hi.
    Kunnen jullie de berichten van Alie/Nicole ook volgen? Wij wel, ze zetten véél op FB.

Nou suc.6 met het vervolg van jullie boottocht en wat gaat er dan gebeuren?
    Richard kan zich ook uitleven met foto's maken?

Blijf voorzichtig en véél plezier. xxxxx Morgen wordt het hier ook tropisch warm!

Eric heeft de reis met pap naar New York geboekt! Hoe leuk is dat!