2 dagen in de jungle - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van familie Woude - WaarBenJij.nu 2 dagen in de jungle - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van familie Woude - WaarBenJij.nu

2 dagen in de jungle

Door: Ageeth

Blijf op de hoogte en volg familie

23 Juli 2016 | Laos, Luang Prabang

Vrijdag en zaterdag de jungle in geweest, wat weer een avontuur. Een tocht door de jungle naar een hoog gelegen authentiek hmong dorp, waar de bewoners zich niet in "klederdracht" voor de toeristen opdossen, beter nog, waar de bewoners niet tot nauwelijks toeristen zien. Wij zijn dus soort van een attractie voor hun in plaats van andersom. Het is een pittige tocht waarbij we de eerste dag ca 15 km bergopwaarts lopen/klimmen en de 2e ook ca 15 km alleen dan bergafwaarts. we gaan op pad met een groep van 11 personen in totaal, waaronder een Amerikaan, 2 Nederlandse meiden en 2 Duitse vrouwen en 2 gidsen, Wu en Jung. Het is een geweldige tocht, waarbij we onderweg met een geweer van een local hebben geschoten, nou ja, we ..Kevin de Amerikaan. Geweldige gozer, kon heerlijk vertellen, Jens en Tess vonden hem en zijn verhalen super leuk en kletsten er lekker in het Engels met hem op los, zo gezellig. Op sommige stukken niet echt van de omgeving kunnen genieten, enorm steile en glibberige en nauwe paadjes in de jungle, waar je echt ff goed op moest letten waar of je liep. Maar het uitzicht, landschap en omgeving was adembenemend. Het was wel bloeoeoedheet en we waren door oa de vele liters water die we mee hadden wat (te) zwaar bepakt, echt afzien op bepaalde stukken, de been en bilspieren draaiden overuren ha ha ha. Na ca. 6 uur kwamen we aan op ons overnachtingsadres. Kapot dat we waren met zijn allen, man oh man wat was dit pittig, de groep moest eerst ff bijkomen voordat we puf hadden om ook maar weer iets te ondernemen. Kennisgemaakt met ons gastgezin en na een verfrissende douche ( mwah lees tuinslang) knapten we weer wat op. "Ons gezin" had een heerlijke kippensoep met rijst voor ons gemaakt, smaakte verrukkelijk, maar alles zou hebben gesmaakt op dat moment ha ha ha. De kaarsje werden aangestoken (geen elektriciteit in het dorp) en we hebben heerlijk gekeuveld met elkaar, genoten van de sterrenhemel en rond de klok van 20.30 was iedereen wel klaar om naar bed te gaan. En toen....iiiih aaahhh een schorpioen op de eettafel, welliswaar geen enorme joekel, maar toch, giftig genoeg!! Gatverrrrrrr die hadden we liever niet gezien, iedereen moest nog naar het toilet; keuze uit zie foto of 'ergens buiten'....brrrrr . We sliepen met zijn allen bij elkaar in een grote ruimte waar ook het gezin zelf sliep in een hoekje. En toen zag Jens achter zijn klamboe tegen de muur nog een kleine schorpioen, OMG hoe gaan we in godsnaam deze nacht doorkomen. De man des huizes erbij gehaald maar zijn reactie was ook niet erg bemoeidigend; iets van " ai ai ai" .....met een slipper heeft hij de schorpioen geplet, maar na deze actie kon die het beestje niet weer vinden, was die wel dood? Kruipt die nog ergens? En hoe zit het eigenlijk bij die beesten? Waar kleintjes zijn, is Big Mama dan ook nog ergens in de buurt? Met hoogopgetrokken benen, de klamboe strakker dan strak onder de matjes waar we op lagen gedrukt, slaapzak als bunker, uiteindelijk toch af en toe in slaap gevallen. Om 7 uur zat iedereen met wallen onder zijn ogen aan het ontbijt, maar wel een goed verhaal om te vertellen ha ha ha. Na het ontbijt vroeg aan dag 2 van de trekking gestart met het oog op de hitte. Nog een hmong dorp bezocht, geweldig foto's kunnen maken, heerlijk om daar zo even doorheen te slenteren en te kijken hoe of die mensen daar leven. Dag 2 was berg afwaarts dus minder intensief, alhoewel iedereen voelde dag 1 nog behoorlijk in de benen!!! De tocht afgesloten met een spontaan etentje met zijn allen in een enorm chill bar/restaurantje Utopia, lekker nagenieten van de prachtige tocht, ervaring en belevenis. Morgen om 6.45 uur worden we opgepikt door een minibus die ons naar Vang Vieng brengt...op naar een nieuw avontuur, waar Jens in het bijzonder naar uitkijkt- scooter en soort van squad (dune buggy) rijden! Wordt vervolgd.

• 24 Juli 2016 - 19:04

Opa & Oma:

Het wordt steeds enger!!! Wel voorzichtig blijven hoor! En nu maar eens weer in een normaal bed slapen of gaat dat niet meer gebeuren!

• 24 Juli 2016 - 20:35

Ome Wim En Tante Ellyw:

Hallo Allemaal
    Teneerste Ageeth, wat heb jij een leuke manier van vertellen, we hebben wat afgelachen
    met Ton om jouw verhaal.
    De manier hoe jullie moesten slapen, voor geen goud.
    En wat een beklimming in de jungle, je moet wel uithoudingsvermogen hebben, en dat
    hadden jullie, en dan in zo'n klein plaatsje, en dat 2 dagen. (vandaar dat we niets hoorde).
    En dan die schorpioenen. Dood eng.
    Maar zo te horen, hebben jullie het wel naar jullie zin ,hou het zo.
    Jullie moeten de groeten hebben van jullie Moeder, Schoonmoeder en kusjes voor Jens
    en Tess van Oma.
    De Hartelijke groeten van ons Ome Wim en Tante Elly.