Ella - Reisverslag uit Ellakanda, Sri Lanka van familie Woude - WaarBenJij.nu Ella - Reisverslag uit Ellakanda, Sri Lanka van familie Woude - WaarBenJij.nu

Ella

Door: Ageeth

Blijf op de hoogte en volg familie

01 Augustus 2017 | Sri Lanka, Ellakanda

Even een ochtend uitgeslapen en na het ontbijt van 10 uur met de lokale bus om 11.20 (enkele reis 8 euro cent p.p. gekkenhuis ha ha ) naar Ella om van daaruit aan onze wandeling te beginnen en Little Adam's peak te beklimmen. In een kleine supermarkt nog wat water, fris en koekjes gekocht en onder een stralende zon aan de tocht van ca. 4 km bergopwaarts begonnen. Een mooie klim, niet echt vermoeiend maar door de hitte wel heel erg zweeeeeten. Bovenop de top een flinke regenbui, maar dat was niet erg en zelfs wel ff verfrissend. Terug via een andere route die ons in de buurt van de nine arches bridge bracht. Weer een fikse regenbui dus bij een juice tentje gescholen waar zowaar het uitzicht perfect voor Ries was om de brug te fotograferen, dus onder het genot van een lime, orange en passie vruchten juice bijna meer dan een uur gewacht totdat de trein (waarin wij gezeten hebben van Kandy naar Ella) voorbij kwam voor het ultieme fotomoment voor Ries. Het is gelukt, de foto's zijn prachtig geworden. Daarna, heel bijzonder dat dat hier mag en mogelijk is, via (lees op) het spoor terug gelopen naar Ella. Ik had gelezen dat in Ella een "chill café" is met een dakterras met lounge kussens etc. Nou die hebben we gevonden en daar hebben we een uurtje of 3 doorgebracht, heerlijk gegeten, lekker in de kussens hangen, biertje erbij, kids een milkshake, wat wil je nog meer. Nu terug in de homestay, scooters voor morgen geregeld, drankje doen en dan weer lekker slapen. Morgen staan de watervallen en een bezoek aan theeplantage / fabriek op het programma. Het is hier fantastisch. Nu precies een week geleden vertrokken, maar het voelt alsof we al 3 weken vakantie hebben! Zalig.

• 01 Augustus 2017 - 19:07

Ome Wim En Tante Elly:

Hallo allemaal.
    Even een dagje overgeslagen, had het druk met telefoontjes plegen.
    Wat een geweldige reis hebben jullie, mooie foto's , waren erg klein,
    maar toen ik op de foto drukte werd hij groot.
    Jullie hebben al heel wat voortuigen gehad. En wat afgeklommen.
    Maar het is geweldig wat jullie te zien krijgen. Wel vermoeiend.
    Maar jullie zijn nog jong Ha Ha.
    Geniet nog maar.
    Hartelijke groeten van ons O.Wim T.Elly en Oma.

• 01 Augustus 2017 - 21:26

Op En Oma:

Nou ja zeg, wat weer een geweldige dag!

Nou ik ook hoor! Vandaag met 8 dames 45 km. gefietst!
    Lekker geluncht aan een prachtig meer in Paterswolde ! Ha,ha,ha.
    Morgen gaan we een rondje Roden doen met z'n 10en! Weer is hier prima. Geen regen!

Doei,doei,