Tissamaharama - safari - Reisverslag uit Tissamaharama, Sri Lanka van familie Woude - WaarBenJij.nu Tissamaharama - safari - Reisverslag uit Tissamaharama, Sri Lanka van familie Woude - WaarBenJij.nu

Tissamaharama - safari

Door: Ageeth

Blijf op de hoogte en volg familie

09 Augustus 2017 | Sri Lanka, Tissamaharama

Je moet er wat voor over hebben....03.30 uur ging de wekker, om 04.15 stond de gids met zijn jeep voor onze hotel deur....In Ella hadden we van een Nederlands stel die erg enthousiast over hun gids waren zijn telefoon nummer gekregen, dus bij dezelfde gids hebben wij onze safari geboekt;houdt ook van foto's maken, dus prima match met Richard. Leuke aardige jonge vent, die heel veel van de dieren in het park weet. Dat we zo vroeg vertrokken was puur zodat we om 06.00 uur als één van de eersten het park in kunnen; principe is wie het eerst komt mag als eerste een ticket kopen en dus als eerste het park in...Wij waren jeep nr. 6. Om een kleine inidcatie te geven; er waren ca. 200 jeeps die het park in wilden, de dag er voor meer dan 300!! Met volle vaart het park ingescheurd om direct naar de plekjes te gasn waar de jachtluioaarden zich de afgelopen dagen hebben laten zien, spewn volgen, stilgestaan bij waterplekken...maar helaas, naast waterbuffels, pelikanen, flamingo-achtige vogels, herten en wilde zwijnen, geen luipaard. Op een x moment kluitje jeeps bij elkaar - dan is er wat te doen/ zien....Wij links en rechts in de bosjes speuren en loeren, geen idee waar of we naar moesten kijken...Olifant? Luipaard? En toen opeens in een flits achter de jeep langs en aan de andere kant de bosjes is in...een luipaard!!! Maar helaas, wij (alleen ik in een flits een kontje/staart) hebben wij em gemist. Pfffffff lekker dan. Maar goed vol goede moed weer verder op soek naar 'groot geschut', krokidillen en olifanten hadden we ook nog niet gespot! Ons geduld werd dubbel en dwars beloond, krokodillen langs en in het water èn een kudde olifanten met jongen...pal naast de jeep en even later waggelden ze voor de jeep langs het bos weer in...fantastisch. Nou hebben we tijdens onze reizen wel meer olifanten gezien, maar "los in het wild" is toch een hele andere ervaring..echt super! Terwijl de meeste jeeps het park alweer hadden verlaten, bleef onze chauffeur nog rustig doorrijden om ons zoveel mogelijk te laten zien. Prima keuze deze Sri Lankaanse Freek Vonk! Om 13.00 uur waren we weer terug bij ons hotel (heerlijk luxer resort, met hele grote bedden, giga badkamer en heerlijk zwembad!) en met zijn allen lekker de rest van de dag chillen bij het zwembad. Morgen met taxi naar Mirissa, waar we met scooters wat gaan toeren, een boottrip gaan maken waarbij we hopenlijk walvissen spotten, zeeschilpadden die eieren op het strand leggen bekijken, zon, zee, etc.

• 11 Augustus 2017 - 16:57

Ome Wim En Tante Elly:

Hallo allemaal.
    Jullie hebben een paar dagen moeten wachten, want ons internet lag eruit. Kregen wel e-mails
    binnen maar konden die niet openen.
    Vanmiddag weer in de lucht.
    Geweldig wat jullie allemaal meemaken. De reis van je leven.
    Gaat het surfen al beter.
    Geweldig met een jeep door de jungle en de dieren zo dicht bij.
    Vooral die olifanten. Super.
    Met de boot hebben jullie al walvissen en schildpadden gespot?.
    Veel plezier nog en tot de volgende keer, als de computer het blijft doen.
    Er is al een nieuwe in huis, maar Marcel moet hem nog instaleren.

Groetjes en kusjes van O(ma) en van ons.