Vang Vieng - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van familie Woude - WaarBenJij.nu Vang Vieng - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van familie Woude - WaarBenJij.nu

Vang Vieng

Door: Ageeth

Blijf op de hoogte en volg familie

24 Juli 2016 | Laos, Luang Prabang

Om 7 uur opgehaald bij ons guesthouse met een minibusje voor onze trip naar de volgende bestemming; Vang Vieng. Een rit van ongeveer 4 uur met adembenemende uitzichten, wat is Laos een prachtig land!!! Wel een spannend stukje om met de bus de berg over te komen; aan het begin van de route stond " warning dangerous road! Drive very slowly....nou dat deed onze chauffeur gelukkig ook, in zijn 1 de berg omhoog en naar beneden....op sommige stukken was de weg geen weg te noemen...we snappen nu ook waarom op internet ze de nachtbus naar Vang Vieng ook afraden, dit wil je echt niet in het donker beleven!!! In Vang Vieng aangekomen met tuk tuk naar guesthouse die we hadden geboekt gebracht, maar die zag er toch heel anders uit dan op de foto's. Tja soms heb je dat, valt iets mee waar je niks van verwacht en valt iets tegen waar je heel veel van had verwacht. We vonden het te jammer met dit prachige karstlandschap om ons heen om ergens te slapen zonder balkon en terras met stunning uitkijk, dus hup de laptop open en op zoek naar iets beters. De gastheer van het guesthouse uitgelegd dat dit niet was wat of we gedacht hadden, dat speet hem natuurlijk, maar we mochten de kamer alsnog annuleren, hulde!! Maar ff wat "dieper in de buidel getast" en ons zelf getrakteerd op een riant onderkomen, met super grote bedden en zwembad met uitzicht op het karstgebergte. Heeeerlijk, hier kom je dan na de jungle toch wel weer lekker van bij ha ha. Jens kon natuurlijk niet wachten om een scooter te huren ( en ja hij mag er zelf eentje rijden, we zullen maar zeggen bijna 16 toch?) en man wat heeft ie genoten. We zijn gewoon lekker wat aan het toeren gegaan, buiten Vang Vieng bij een restaurantje wat gegeten en gedronken, door het dorp weer teruggereden, waar we heel toevallig nog een 3-tal "bekenden" tegenkwamen, Kevin de Amerikaan van de jungle toer en Marco en Boyanne uit Kroatie met wie we 2 dagen op de boot naar Luang Prabang hebben gezeten..hoe grappig is dat. Terug bij het hotel een duik in het zwembad genomen, was van korte duur want de hemel brak open met veel gedonder en bliksem. Snel wat eten opgehaald bij een stalletje langs de weg en dat maar op ons balkon opgegeten met uitzicht op een hoop geweld in de lucht/bergen. Onze hotelkamer en bedden zagen er wel zooooo aantrekkelijk uit, dat we om 21.30 al op bed zijn gegaan

• 25 Juli 2016 - 12:10

Opa & Oma:

Goedemiddag, Made, 25 juli 12.00 uur,

Wat weer spannende dagen hebben jullie meegemaakt! Wat een indrukken en vast heel veel foto's!

Grappig, dat jullie reisgenoten ontmoetten!
    Dus JENS , als je thuis bent, maar véél gaan werken bij A.H. voor je " scooter"!

Woensdag vliegen jullie naar Cambodja toch? Wat gaat daar allemaal weer gebeuren?
    Ook weer primitieve onderkomens of bevallen de lekkere bedden toch beter?
    Wij gaan van vanmiddag shoppen. Lukt jullie dat ook nog?

grtzzzzzzz. Margien en Oma.

• 25 Juli 2016 - 19:47

Ome Wim En Tante Ellyw:

Ik heb eerst Ton maar even gebeld, en alles voorgelezen, heb nog even terug geklikt,
    en vond nog twee foto's van jullie op de olifant, ze is daar erg blij mee.
    Dat was zeker wel fijn, om weer even in een lekker bed te slapen, maar alles wend.
    We reizen met jullie mee, want wij hebben ook wel routes gedaan, maar niet zo extreem.

Wij wensen jullie verder een fijne vakantie en de groeten van ons en uit Groningen.
    doei doei