Vientiane 26-7 en door naar Cambodja 27-7 - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van familie Woude - WaarBenJij.nu Vientiane 26-7 en door naar Cambodja 27-7 - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van familie Woude - WaarBenJij.nu

Vientiane 26-7 en door naar Cambodja 27-7

Door: Ageeth

Blijf op de hoogte en volg familie

27 Juli 2016 | Cambodja, Phnom-Penh

Prima busje naar Vientiane waar we rond de klok van 11 uur aankwamen. Ff weer wennen aan de hitte van een stad; graad of 40 pfffff. Gelukkig een klein zwembad bij het guesthouse dus daar eerst maar een poos in gelegen om af te koelen en bij te komen. Daarna niet veel meer ondernomen anders dan nog even de Arc de Triomph van Vientiane te aanschouwen, prachtige kopie trouwens ha ha ha. Ook nog een shopping mall ingedoken waar een enorme aziatische vreetschuur op de bovenste verdieping was; allemaal soort van kraampjes zij aan zij met allemaal verschillende etenswaren....ook veel vis, tja de geur van die etage kun je dus wel raden. Afijn snel een hapje naar binnen geschoven om vervolgens nog kort over indoor markt te slenteren, waar werkelijk van alles en niets verkocht werd...merendeel was ook echt niets ha ha ha. Terug bij ons guesthouse opnieuw de verkoeling gezocht in het zwembad. We hadden net niet genoeg kip (munteenheid Laos) meer om de avond door te komen en voor het ontbijt van morgenvroeg en de taxi naar het vliegveld dus op zoek naar een ATM (pin).... Konden we werkelijk waar in elke uithoek van Laos eenvoudig pinnen, in de hoofdstad was het maar lastig om een apparaat te vinden die Maestro accepteerd, echt raar. Maar afijn. Ook een leuk restaurantje of stalletje langs de kant was niet te vinden, bizar - of zijn wij verwend de afgelopen week in Laos?- dan maar 20 kipsateetjes met sticky rijst bij de buurvrouw bij ons guesthouse opgehaald met wat kleine verse banaantjes ("schade" 4 euro in totaal). En een magnum als toetje mmmm. Om 11.50 uur vandaag met het vliegtuig naar Phnom Penh, vlucht had bijna een uur vertraging maar maakte in de lucht alles goed, 20 minuten later dan gepland waren we er al, in de lucht was geen tijd meer over vooreen rondje koffie, zo snel vlogen we met de wind mee ha ha ha. Aangekomen bij ons backbackers hostel, de kids meteen in hun element, een biljarttafel, tafelvoetbal, zwembad, dartbord, goede moderne (dus niet aziatisch ha ha ) muziek...Maar besloten om vandaag niets meer te ondernemen, anders dan chillen, zwemmen, darten, kaartje leggen, biljarten en wat eten/drinken....heerlijk genieten! Voorbereiden op morgen, wat een indrukkende en heftige dag gaat worden met behoorlijk wat impact; de killing fields en het Tuol Sleng genocide museum (ook wel het museum van volkerenmoord genaamd) ..in eerste instantie een schoolgebouw, maar waar ten tijde van Pol Pot de Rode Khmer zijn gevangenen martelde en vermoordde....Heavy dus, maar wel een enorm stuk geschiedenis!

• 27 Juli 2016 - 12:33

Opa & Oma:

Nou,nou, nou, zo beleef je nog eens wat! Alsof het niet al genoeg is!

Morgen wordt het vast "luxer"! Lekker rustig aan en morgen weer los!

xxxx oma.

• 27 Juli 2016 - 14:34

Ome Wim En Tante Ellyw:

Ik weet niet meer wat ik moet e-mailen, je valt zo gauw in herhaling.
    Maar dat dit misschien de reis van jullie leven is, vooral ook voor Jens en Tess,
    Dit blijft je altijd bij.

Oma vind het zo fijn, dat ik alles voorlees, ze zegt ik reis zo met ze mee.

Ik denk dat jullie nu in Cambodja zijn en wens jullie nog een fijne reis.

Groetjes uit Velserbroek en Haren.