Sigiriya en Kandy - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van familie Woude - WaarBenJij.nu Sigiriya en Kandy - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van familie Woude - WaarBenJij.nu

Sigiriya en Kandy

Door: Ageeth

Blijf op de hoogte en volg familie

31 Juli 2017 | Sri Lanka, Negombo

Even uit de lucht geweest de afgelopen dagen door geen of heel slecht wifi. Vanuit Negombo met een prive chauffeur vertrokken naar Sigiriya. Daar aangekomen verbleven we in een hele leuke homestay met klein riviertje achter het huis waar we ff heerlijk konden afkoelen. In het water zater zgn "knabbel visjes" die heerlijk (al kriebelde het wel enorm) aan je voeten zaten te knabbelen (zuigen). De lokale kids kwamen ook nog ff afkoelen, kleine tarzans en jane's die via de takken van de bomen zich in het water slingerden. Tegen 16 uur op weg naar de Pidurangala rock die we gaan beklimmen, zodat Ries vanaf de top de Leeuwenrots en de sunset kan fotograferen. Pittig tochtje naar boven, maar eenmaal boven adembenemd mooi! Na 1,5 uur boven op de rots te zitten wachten eindelijk de zonsondergang waar Ries voor gekomen was ha ha ha. Mooie foto's gemaakt en toen snel terug naar beneden wat wederom pittig was, ditmaal omdat het inmiddels donker was. Terug bij de homestay daar een heerlijk hapje gegeten, nasi, curry etc. Om een kleine indicatie te geven, de rice met kip curry was 3,40 euro...nasi met kip van de kids 2,20 eur ofzo. Geweldig. Devolgende ochtend met dezelfde prive chauffeur naar Kandy gereden via de toeristische route zodat we onderweg nog wat mooie bezienswaardigheden en kruidentuinen hebben kunnen bezoeken. In Kandy wederom een prachtige accommodatie "bamboo chalets" een beetje afgelegen en in the middle of nowhere, maar wel prachtig "in de jungle". In Kandy 2 avonden het Esaka Peraha festival bezocht, wat een belevenis. Het festival duurt 10 dagen en wordt per dag groter/ optocht langer. Dansers, vuurspuwers, muzikanten en olifanten...zo'n olifant of 50 liepen er de eerste 2 avonden al mee. Tijdens de laatste optocht lopen er 150 olifanten mee. Wel lachen, worden per vrachtwagen aangevoerd, toen we hapje zaten te eten reed er eentje voorbij, toen we aan het wandelen waren kwam er 1 met zijn verzorger uit een steegje lopen...Wat een festijn! Na een hachelijk ritje met zijn 4-en in een tuk tuk (3 is al veel in 1 tuk tuk met ons formaat) en een tuk tuk chauffeur die dacht dat ie op een kartbaan reed; veilig aangekomen en heerlijk geslapen. Vroeg opgestaan om met de trein van 08.47 van Kandy naar Ella vertrokken. Een reis die terecht als één van de mooiste treinreizen ter wereld te boek staat. Wat een prachtige reis, rijstvelden, theeplantages, bergen, watervallen te veel om op te noemen, dat alles met een gangetje van 30 km per uur....je mag en kunt dus prima "uit te trein hangen" en dat hebben we dan ook veel gedaan, fantastisch. Aangekomen in Ella met tuk tukjes naar ons nieuwe onderkomen voor de komende dagen; op ca 1300 meter hoogte in de bergen weer een gezellige homestay, ik heb wel een neusje voor onderkomens in de middle of nowhere, maar wat een prachitg plekje, bij een hele lieve familei met leuke andere gasten, gaan we ons hier wel vermaken. Na een heerlijke curry van de vrouw des huises, weer vroeg op bed. Het is hier zelfs fris in de bergen, we hebben voor het eerst onze vesten aan!