Gestrand in Dubai..... - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van familie Woude - WaarBenJij.nu Gestrand in Dubai..... - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van familie Woude - WaarBenJij.nu

Gestrand in Dubai.....

Door: Ageeth

Blijf op de hoogte en volg familie

07 Augustus 2013 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Goed laten we het erop houden dat we nu wel zo'n beetje alles hebben meegemaakt....nog steeds in Dubai en we vertrekken vandaag ook niet meer. Bij aankomst in Dubai bleken de noodpaspoorten van de kinderen toch niet geldig te zijn...ondanks divers navraag bij ambassade / consulaat bleef de leger geuniformde meneer (tja en daar doe je dan ook niet al te lullig tegen, zoals gezegd bijna alles meegemaakt behalve de bak en daar zitten we niet echt op te wachten) volhouden dat het geen legale documenten waren en we - bij gratie - voor 300 US dollars voor 96 uur een gast visum voor de kids moesten kopen. Dus Dubai nog niet "in" of al 250 euries lichter, pfff niet te geloven. De paspoorten van de kids hielden ze in bewaring, die konden we vandaag bij immigration weer ophalen voor vertrek. Afijn paar heerljke dagen hier gehad en vanochtend om 05.30 uur noemde ik nog lachend "zal mij verbazen als we de paspoorten zo eenvoudig terugkrijgen" waarop Ries nog heel optimitisch zei "we zijn niet in een 3e wereld land"... Om een heel lang verhaal kort te maken geen paspoorten die klaarlagen; van het kastje naar de muur en weer terug en van links naar rechts, voor naar achter enz enz. We konden onze bagage niet inchecken zonder paspoort en ik kon de paspoorten niet krijgen zonder boardingkaart...boardingkaart krijg je alleen als je incheckt en tjsa daar heb je - jawel- een paspoort voor nodig AAAARGH....uiteindelijk een uiterst vriendelijke supervisor die ons toch zonder paspoort wou inchecken -Yes - maar er was wel een klein probleempje zoals hij het toen nog noemde, het vliegtuig was vol / overbooked, dus er was een kans dat we niet met de vlucht mee konden...WAAAAT?! Om maar weer een heel lang verhaal (om idee te geven uiteindelijk van 05.30 tot 12.30 uur op het vliegveld geweest) kort te maken; van balie 52 naar 54 naar de supervisor terug naar balie 57 in de rij voor de supervisor enz enz Vlucht van ons van de Emiraten vandaag naar Dusseldorf was niet de enige vlucht met bookingsproblemen ook die naar Bejing, Bangkok, Amsterdam, Jakarta, Lissabon, kortom alle vluchten shit en dus veel boze klanten en lange rijen en zwetende supervisoren. Tweemaal wisten ze "het goed te maken" met ons en beloofden ze dat we vanmiddag met de vlucht meekonden, tweemaal na weer een uur in de rij staan en eindelijk aan de beurt' sorry fully booked, no seats for you'. Nou dan ga je wel een paar keer gigantisch uit je dak kan ik je vertellen. Maar uiteindelijk zijn we dus gewoon gedwongen om morgenvroeg te vliegen, vandaag zat het er niet in....Meteen maar wel ons verhaal bij customer affairs bij de headquarters van de Emirates gedaan en dossier aan laten leggen, dit is natuurlijk te gek voor woorden en nu willen we ook alles eruit slepen wat er uit te slepen valt ha ha. Inmiddels in een eerlijk is eerlijk heel luxe hotel ondergebracht en morgenvroeg vliegen we echt, boardingpas zit inmiddels in de tas - alleen paspoort nog :-). Tijd om te af te koelen, dus we gaan richting het zwembad en dan maar weer wat "complimentary" eten en drinken. Kids vermaken zich op hun eigen hotelkamer/suite met zithoek, keuken, wasmachine, stereo corner ha ha ha. Laten zo roomservice met wat drinken aanrukken :-)

• 07 Augustus 2013 - 14:18

Karin:

aaaaaarggggghhhhhhhhh nou ja alles meegemaakt zullen we maar zeggen dan toch??
    hier toch K- weer dus geniet nog even van de zon ;-) sterkte me alles dikke kus voor jullie allemaal!!!!

• 13 Oktober 2015 - 00:00

Kimberly:

Hoi,

Ik heb een vraagj over de noodpaspoorten. Zou ik u daarvoor mogen mailen?

• 13 Oktober 2015 - 16:15

Ageeth:

Natuurlijk mag je me mailen met je vraag over de noodpaspoorten!

• 18 Oktober 2015 - 23:37

Witness:

Hallo Ageeth,

Wordt een noodpaspoort niet geaccepteerd in dubai en zou ik het niet moeten proberen?

• 19 Oktober 2015 - 18:08

Ageeth Meijer:

Absoluut NIET gaan proberen!! Noodpaspoort wordt NIET geaccepteerd, wij hadden mazzel dat het onze kinderen (10 en 12 jaar) betrof, die wilden ze 'het leed' van 3 dagen op het vliegveld hangen besparen daarom mochten we dus bij gratie gast visa voor hun kopen (dure grap) en ook dat was niet in een handomdraai geregeld dus zorg echt voor een geldig legitimatie bewijs (ook bij ons heeft ambassade zich vergist en dacht dat noodpaspoort was toegestaan, Thailand binnenkomen geen probleem, maar Dubai kom je er echt niet binnen)