Phuket het is gelukt..... - Reisverslag uit Phuket, Thailand van familie Woude - WaarBenJij.nu Phuket het is gelukt..... - Reisverslag uit Phuket, Thailand van familie Woude - WaarBenJij.nu

Phuket het is gelukt.....

Door: Ageeth

Blijf op de hoogte en volg familie

02 Augustus 2013 | Thailand, Phuket

Nou pfieuw, we kunnen wel zeggen dat na de boottrip naar Koh Tao enkele weken geleden we verder niet echt kunnen spreken van voortvarende :-) reizen per boot. Vandaag was het weer raak...Gisteren hadden we al gehoord dat de ochtend boot niet uitgevaren was ivm "noodweer" - te hoge golven, te veel regen, onweer etc. De middag boten zaten dus tjokvol. Vandaar dat wij hebben besloten vanochtend de boot te nemen ipv middag boot just in case.. Het zag er vanochtend bij het openen van onze ogen niet al te best uit. 2 taxiboten van het resort gezonken, maar die kon je nog wel zien, eentje verdwenen onder water die gingen de mannen met snorkels "zoeken"... We maken wel wat mee deze door de zee lopend met de rugzakken boven ons hoofd zeiknat bootje bereikt die ons naar de ferry bracht. Bij boarding ferrie kregen we meteen weer het welbekende kotszakje aangereikt, dat betekende niet veel goeds. Het eerste uur van de tocht was heftig met ernstig hoge golven, tweede uur verliep eigenlijk wel gladjes vonden wij, het was alleen jammer van die enorm veel chinezen/Japanners aan boord die ziek werden en dat ook heel duidelijk lieten horen, mijn god wat een lawaai, werd er een beetje melig van, echt enormé kreten ha ha sneu natuurlijk dat ze ziek werden maar het kabaal erbij was te lach wekkend. De exorcist scène van het spugende meisje is er niets bij!! Jens zat met zijn vingers in zijn oren op de boot:-) maar afijn, we zijn weer aan land. Hebben heerlijk hotelletje dichtbij het vliegveld en strand met zwembad -hebben we nu allemaal nix aan - maar ook een ligbad op onze kamers dus daar gaan we ons nu eerst in opwarmen pffff! Airco uit, brrrr zijn beetje boel verkleumd, bakje thee/koffie erbij en even bijkomen. Spraken gisteren een Nederlander die in Dubai woont en daar de hitte voor een paar dagen ontvlucht was...OMG hij had het over 50 graden dat kan toch niet waar zijn? We zullen het overmorgen weten. Straks eerst maar onder de paraplu met onze regenponcho's aan :-) op zoek naar wat eten, we hebben trek, voor een boottocht eten we niets, mede daardoor hoeven we waarschijnlijk onze spuugzakjes ook niet te gebruiken....

• 02 Augustus 2013 - 13:45

Jan, Georgette, Julian, Laurens, Sophie :

Heb de kinderen net weer jullie blog voorgelezen.. Wat 'n verhalen..het leest als een spannend boek met steeds weer nieuwe gebeurtenissen... Het is zeker een onvergetelijk avontuur waarover jullie nog lang zullen napraten... Wij wensen jullie een super tijd in Dubai en een rustige vlucht naar huis. Lfs v ons x