Khao Sok we zijn gearriveerd - Reisverslag uit Surat Thani, Thailand van familie Woude - WaarBenJij.nu Khao Sok we zijn gearriveerd - Reisverslag uit Surat Thani, Thailand van familie Woude - WaarBenJij.nu

Khao Sok we zijn gearriveerd

Door: Ageeth

Blijf op de hoogte en volg familie

24 Juli 2013 | Thailand, Surat Thani

Nou blijkt achteraf toch weer een hele tour te zijn om van ons tropische eiland naar de " bewoonde wereld/jungle" af te reizen. Om 08.30 werden we bij ons resort opgehaald en stapten om 09.30 uur op de katamaran boot, so far soo good :-) helaas was de zee en het weer nogal onstuimig. De "kotszakjes" werden direct uitgedeeld en het duurde ook niet erg lang door heel veel mensen gebruikt....kon niet om je heen kijken of er zaten mensen met een zakje voor hun mond...om van de uiteindelijke geur op de boot niet te spreken....Tess heeft ook 1 keer het zakje moeten gebruiken, de rest van ons heeft de woelige baren doorstaan. Maar dat waren de eerste 1,5 uur naar Koh Samui, van daaruit nogmaals 1,5 uur varen op een andere boot, ditmaal een grote ferry en beter weer dus gelukkig was dit een rustige overtocht. Aangekomen bij de pier in Surat Thani 1 uur per bus "downtown" waar we een minibusje wilden zoeken om ons vervolgens verder naar Khao Sok te brengen....nou zoeken werd het...pfff wat een drukke stad met schreeuwende aziaten zeg. Uiteindelijk op een redelijk duistere plek busje weten te vinden die ons naar Khoa Sok heeft gebracht, zaten veel locals in dus we hadden er wel vertrouwen in. Dat klopte alleen stapten onderweg wel veel locals in en uit waardoor het ipv 2 uur durende rit, bijna 3 uur geworden is. Maar we zijn er, Smiley bungalows komt zijn naam na, veel lachende en vriendelijke mensen hier. Spannende "boomhut" waar we overnachten, morgenvroeg om 08.00 uur ontbijten om vervolgens met onze gids van de smiley bungalow aan onze jungle trek te beginnen. Voor wie het leuk vindt om te lezen wat we gaan ondernemen http://khaosok-smiley.com/?page_id=337
Gisteren op onze snorkeltocht trouwens helaas geen haaien gespot, we gaan morgen dan maar voor apen :-) nu gaan we onze tasjes pakken die morgen meegaan op onze tocht, de rest van de bagage laten we hier achter, hebben maar zeer beperkt assortiment nodig in de jungle....wordt vervolgd.

• 24 Juli 2013 - 17:33

Opa En Oma:

Veel plezier morgen en vanaf nu wordt het een beetje rustiger?

Of staat er nog meer op het programma? Ik zou voor lekker aan het strand kiezen!
    Anders zijn jullie aan vakantie toe als je weer thuis komt. Ha,ha,ha.

Wees voorzichtig bij de aapjes Jens en Tess. Stuur maar weer een fotootje.

Doei kus van opa en oma.