Pakbeng-Luang Prabang slowboat dag 2 - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van familie Woude - WaarBenJij.nu Pakbeng-Luang Prabang slowboat dag 2 - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van familie Woude - WaarBenJij.nu

Pakbeng-Luang Prabang slowboat dag 2

Door: Ageeth

Blijf op de hoogte en volg familie

20 Juli 2016 | Laos, Luang Prabang

Na een heerlijke avondmaaltijd, een enorme regenbui (heerlijk verfrissend en wij zaten mooi op terras onder afdakje) lekker geslapen en na het ontbijt om 7 uur naar de boot gebracht om 8 uur. Nog net op tijd....gereserveerde plaatsen op deze boot is niet helemaal wat of je er van verwacht; gewoon geen vaste plekken, wat of er ook op je ticket staat, als er al iemand zit heb je pech. Met dat wij dachten dat de boot tjokkeblok vol zat kwamen er gewoon nog tig mensen aan boord, plastic stoeltjes werden in het gangpad geplaatst en ja hoor en kan nog meer bij, op rijstbalen, matjes, kleedjes, koelboxen, wat kan het schelen, de tocht duurt "maar" 7 uur, wie heeft comfort nodig?

Bijzonder, ik zie dat de helft van het verslag maar geplaatst is...beetje jammer want wat er ook nog had moeten staan was o.a dat wij gelukkig prima plekken hadden, weer door een prachtig landschap hebben gevaren met overal kleine hutjes/dorpjes, zwaaiende kinderen, vissers etc. Heerlijk windje door de boot en na een tocht van bijna 7 uur kwamen we aan bij de pier in Luang Prabang. Met een tuk tuk naar ons guesthouse gebracht en ook dit guesthouse Thony 1 is weer prima en super gezellig. Na even bijkomen van de tocht, het centrum ingewandeld, de nachtmarkt over en de eerste aankopen gedaan; handgemaakte bamboo 'Iphone speakers', onze jungle tour geboekt en wederom lekker gegeten in een leuk restaurantje. Om 23 uur naar bed, morgenvroeg weeeeer vroeg op (05.00) om de aalmoes ceremonie van de monniken in de straten te aanschouwen en Ries wil dat natuurlijk fotograferen. Jens en Tess laten we lekker liggen, die mogen 'uitslapen' .....

• 20 Juli 2016 - 18:28

Opa & Oma.:

Dus dit is even een tegenvaller, maar jullie zijn toch wel al gearriveerd? En wat is nu het onderkomen?

Volgt er ook nog een vlucht? Of blijft het vervoer primitief?

Het was hier vandaag BLOEDHEET!! Doei, tot de vlg. keer .xxxx

• 20 Juli 2016 - 20:36

Ome Wim En Tante Elly:

Hoe durfde jullie nog met die boot mee, ik had niet meegegaan.
    Maar jullie hebben wel een fantastische reis geboekt.
    Het zal wel een vermoeiende reis zijn, maar jullie zijn nog jong!
    Ik heb je moeder gebeld, en alles verteld wat er op de foto's
    stond.
    Hartelijke groeten van ons Tante Elly en Ome Wim