Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van familie Woude - WaarBenJij.nu Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van familie Woude - WaarBenJij.nu

Kanchanaburi

Door: Ageeth

Blijf op de hoogte en volg familie

15 Juli 2013 | Thailand, Kanchanaburi

Heerlijk ons laten vervoeren van Ayutthaya naar Kanchanaburi met een mini busje met airo...is wel nodig pffff warm hier! Zitten weer in een mega gezellig leuk Thais Guesthouse- VN Guesthouse on the river kwai, op het water met "river view" geweldig. Na aankomst eerst ff poosje chillen en toen naar de river bridge gewandeld....onderweg -jawel- onze 1e tropische regenbui! Uurtje stortregen, de brug was uitgestorven (was op zich goed foto moment voor Ries maar ja stortregen levert niet de plaatjes op die we in gedachten hebben:-)...eenmaal droog OMG de brug volgeladen met voornamelijk Aziaten on tour ha ha ha. We zijn de brug overgelopen, speciaal gevoel geeft dat toch als je weet wat of daar allemaal in WOII is gebeurd. Ook kwamen we erachter dat de brug op 13 feb 1945 gebombardeerd is, 3 jaar nadat pap/opa is geboren dus! Onderweg terug naar het guesthouse nog een aantal heerlijke loempia's bij een straatstalletje gekocht. Geweldig wat je op straat aan eten en drinken kunt kopen en hoe creatief mensen hier zijn om barretjes en restaurantjes langs de kant van de straat te maken en hoe gezellig en aantrekkelijk die er dan uit zien. Inspiratie genoeg voor bijvoorbeeld de Zuidlaardernacht/markt en andere festiviteiten. Morgenvroeg gaan we eten bij een Karen stam, met 4x4 WD jungle in, verder te voet verder met een gids om vervolgens op een olifant richting waterval te rijden..Wow hier hebben we zin in!