Trekking jungle adventure Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van familie Woude - WaarBenJij.nu Trekking jungle adventure Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van familie Woude - WaarBenJij.nu

Trekking jungle adventure Kanchanaburi

Door: Ageeth

Blijf op de hoogte en volg familie

16 Juli 2013 | Thailand, Kanchanaburi

Vandaag stipt 08.00 uur stond onze minibus met gids Pattiiii klaar om ons naar het Sai Yok national park te brengen voor onze jungle trekking.....De kids willen heel graag het verslag schrijven van onze belevenissen dus ik upload alvast wat foto's het verhaal erbij komt zo, als de garnalen op zijn :-) Het was een fantastische dag echt genoten, tropisch regenwoud met tropische regenbuien, de regenponcho's kwamen vandaag goed van pas maar dat gaf extra dimensie aan deze fantastische tocht....
Tess: nou ten eerste het was super maar nu het verhaal:toen we aan kwamen toen gingen we op een olifant rijden die met hun slurf steeds gras aten, en in het riviertje konden de olifanten en ook lekker water drinken(mmm lekker) toen gingen we met de 4x4 truck over hobbelige en hele blubberige wegen in de jungle(joehoe) maar Jens gaat nu verder vetellen.
Wat we ook gingen doen was door de jungle heen banjeren dat was echt super vet:) uiteindelijk kwamen we bij een water eerst vond ik hem klein en makkelijk maar hoe verder we liepen hoe pittiger,groter en kladder hij werd.we kwamen bij een stukje en ik liep voor mama en ik glee uit op mama en toen mama ook bijna...het ging allemaal gelukkig goed. Er was ook een stuk wat niet diep leek maar ja als je het gaat proberen dan kom je er wel achter dus ik ga er lopen en kom tot mijn borst in het water;) op het eind ging onze gids kijken naar tarantula spinnen uiteindelijk vond hij een gat een ging er in porren met een stokje en jawel het resultaat kwam eraan hoor...zie foto!!! Nu gaat mama verder: tja dat spinnetje brrrr als ik er nog aan denk wat een beest. De locale gids vond em 'small size' ja, ja ...greep dat beest ook gewoon vast, zette em op de grond en ging deze dodelijke spin wat jennen met een stokje, nou tarantula was ready to attack, toen Ries foto's ging maken draaide het beestje gewoon mee met zijn "klauwen" in de aanval, krijg er nog jeuk van ;-) misschien toch wat teveel films gekeken waar die beesten opeens een enorme sprong maken ha ha ha. Ik stond met Tess mooi op enkele meters afstand, stel dat wij de Usaun Bolt onder de tarantula's uit zijn holletje hadden geprikt:-). De 4WD truck bracht ons naweer een spectaculair ritje naar bamboe rafts waar we vervolgens met local vader en zoon rivier af gingen richting onze lunch. BBQ kip met stickie rijst in bamboe stok door Karen familie gemaakt, verse ananas erbij, echt een traktatie. Doorweekt, bezweet en onder de blubber eindigde onze trekking in een heerlijke natuurlijke bron/hot spring.. wat een genot. Het was oprecht een hot spring, afkoelen in de rivier was een genot. Rozig in de minibus gestapt en de 2 uur durende reis terug naar ons guesthouse hebben we nagenoeg allemaal de hele weg liggen snurken :-). Het is hier zo relaxed dat we hebben besloten er nog maar een nachtje aan vast te knopen. We hebben net onze schone was opgehaald (1 kilootje kost 0,50 cent!) dus morgen kunnen we allemaal een schoon broekje aan ha ha ha. Nu drinken we nog een drankje op de thaise manier(lage tafeltjes, ligmatjes, langgestrekt op de grond, chillen&relaxxxx). Pluk de dag...en zoals onze gidsen zo mooi bij het afscheid aan ons meegaven: wish you luck be with you....de zelfgemaakte armbandjes die we erbij kregen van bamboe hebben we allemaal om en we zullen er zuinig op zijn! Topdag.

• 16 Juli 2013 - 20:04

W.M.Kuijper:

Hallo allemaal
    Hier een bericht uit Velserbroek. We hebben jullie reisverslag gelezen en leven helemaal met jullie mee.
    Wat een prachtige reis en mooie foto,s. Jullie hebben al heel veel gezien en meegemaakt Geweldig.
    Wij reizen met jullie mee, want wij zijn ook in deze plaatsen geweest. Wat genieten Jens en Tess van
    deze reis, dat kun je op hun gezichten aflezen, ook dat het er warm is.
    Wees voorzichtig met het eten dat jullie kopen langs de weg. Dat werd ons afgeraden.
    Toen jullie bij de River Kwai waren, maakte dat ook veel indruk op jullie, misschien op ons meer omdat
    wij ouder zijn. Daar voel je , wat die mensen allemaal hebben meegemaakt.
    We hopen dat deze reis mag brengen wat jullie ervan verwachten
    Heel veel plezier en genieten maar.
    Groetjes van Moeder/Oma Ome Wim en Tante Elly.

• 16 Juli 2013 - 20:24

Opa En Oma:

Hallo, hallo,

Geweldig dat we elke dag jullie spannende verhalen kunnen lezen! Kijken er naar uit!

Vandaag was ook wel heel byzonder en soms een beetje eng toch? Hoeveel foto's hebben jullie al gemaakt?

Wij hebben ook , onder tropische temperaturen 27 Gr. en GEEN REGEN, 60 km. gefietst!

Goed zeg, dat jullie nog een dag kunnen blijven op dit adres.
    En wat is dan het vervolg?
    Horen het wel weer!

xxxxx and be careful!!"