Crocodile Dundee en Siegfried & Roy - Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van familie Woude - WaarBenJij.nu Crocodile Dundee en Siegfried & Roy - Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van familie Woude - WaarBenJij.nu

Crocodile Dundee en Siegfried & Roy - Kanchanaburi

Door: Ageeth

Blijf op de hoogte en volg familie

17 Juli 2013 | Thailand, Kanchanaburi

Heerlijk uitgeslapen deze ochtend. Kids zijn even nog lekker wat langer blijven liggen, Ries en ik zijn naar het station gelopen om de treintickets voor de trein morgen richting Suran Thani te regelen. Er zijn meer mensen die dezelfde kant op willen, enige mogelijkheid om nog enigszins bij elkaar in een coupe/wagen te zitten/liggen is om 14.30 die dus maar geboekt. Na de jungle van gisteren besloten om toch eerst 1 of wat eilanden aan die kant te bezoeken ipv direct weer door te reizen naar de volgende "jungle" het Khao Sok natural park... Terug bij guesthouse wat adviezen gekregen van in Thailand wonende Nederlanders en flexibel als we zijn de boel weer een beetje omgegooid en gaan we niet helemaal met de trein naar Surat Thani (qua tijd op zich wel beter hier komen we midden in de nacht aan...en dan?) stappen we in Chumphon uit (om 21 uur beter!) om daar de nacht door te brengen om vervolgens met de boot naar ons 1e bounty eiland te verkassen Koh Thao (te vinden moet google :-) waar we van dezelfde Nederlanders goede overnachting tips hebben gekregen, de zee voor het hotel schijnt een 'aquarium' te zijn, ben benieuwd eerst er maar zien te komen ha ha ha. Overnachtingsplek in Chumphon net via internet (heeft de uitvinder hiervan ooit een nobelprijs voor meest geniale ontdekking) geboekt.
Maar goed dat is morgen, de dag van vandaag...met een open tja ze noemen het een taxi maar het was een soort van enorme tuk tuk, mini open truckje, enorme piaggio ape erg leuk in ieder geval richting "safari park"...er moet natuurlijk terwijl we hier zijn nog "iets met tijgers" gedaan. Het park an sich stelde niet veel voor, de dierlijke entertainment des te meer....maar dat laat ik wedom over aan de kids, die beleven dat natuurlijk op geheel eigen wijze dus, hier komt Tess:hoi het was een super dag maar nu het begin we kwamen aan en gingen in een bus en hebben heel veel dieren gezien (tijger,jaguar,beren,giraffen,zebra's,één struisvogel,enz. Ze hebben allemaal wortel gekregen van ons.
En ik mocht met een baby leeuw spelen en mocht haar ook voeden en ook op de foto :) en verder vertelt Jens:nou om te beginnen heb ik op een croc gezeten dat was echt:) daarna ook nog lekker giraffe eten gegeven de hele auto zat vol met giraffe hoofden je kon op geen plek in de bus meer normaal staan. Die lange nekken kwamen van voren en van achteren en wij om de wortels die we hadden te zoeken en op te eten. Toen heb ik een wortel in mijn mond gedaan en pakte een baby giraffe hem uit mond (haha) dat was echt grappig en als laatste baby luipaard eten gegeven echt schattig dat beestje maar vol energie. Baby in mijn armen klein beetje de fles gegeven maar na een tijdje had ze geen zin meer en wou alleen maar spelen. Nog een kleine "aanval" op papa en mij :-) maar het was weer een superrrr dag. hebben genoten doei.

• 17 Juli 2013 - 14:37

Opa En Oma:

Hallo vanuit een heeeeel zonnig en warm Zuidlaren,

Wat weer een belevenis voor de kids vandaag he!
    Niet nog engere dingen gaan doen hoor!

Moet ik Jan Drok nog vragen, wat jullie beslist moeten zien of moeten doen!

Hij gaat ieder jaar naar Thailand, is er dus kind aan huis!

Wij gaan vanavond weer BBQ en wat eten jullie?

Doei doei,xxxxxx opa en oma(. O ja, zeg maar even tegen Jens dat hij volgend jaar wel vakantiewerk op Thailand kan doen! Bij de krokodillen of vlot drijver misschien?)

• 17 Juli 2013 - 18:25

Mascha:

Dag lieve luitjes,
    Wauw, wat een geweldige reis hebben jullie!! Jammer van het begin, maar dat lijkt me inmiddels ruimschoots goedgemaakt door de dingen die jullie doen/meemaken. Leuk om jullie avonturen te volgen!! Geniet ervan...
    Dikke smok voor alle vier!!
    xx Mas.