Koh Phi Phi - we hebben het gehaald..... - Reisverslag uit Krabi, Thailand van familie Woude - WaarBenJij.nu Koh Phi Phi - we hebben het gehaald..... - Reisverslag uit Krabi, Thailand van familie Woude - WaarBenJij.nu

Koh Phi Phi - we hebben het gehaald.....

Door: Ageeth

Blijf op de hoogte en volg familie

31 Juli 2013 | Thailand, Krabi

Heel vroeg opgestaan want de minibus zou ons ophalen om 07.20 bij onze bungalows....nou niet dus, bellen met bedrijf dat taxi en boot had geregeld, het was druk "busje komt zo"...wachten wachten en nog maar es bellen, ze hadden contact gehad, "busje komt zo"... Ja ja maar om 08.00 uur zou onze boot wel vertrekken en het was toch nog minimaal 20 minuten rijden naar de pier! Weer bellen, ach " busje komt toch niet", was ons vergeten op te halen, maar ze " had de boot inmiddels gebeld en die zou wachten?". Gelukkig kwam de tuinman van het resort net aan, kon gelukkig ook auto besturen, dus hup met hem mee naar de boot. En ja hoor, die had inderdaad gewoon op ons laatkomers gewacht:-) gaat hier toch iets anders dan met de boot naar de waddeneilanden ha ha ha Ok het was dan ook niet zo'n boot als naar "onze" eilanden, man oh man wat een flutdingetje en gelukkig was de zee rustig - NOT - de kotszakjes gingen weer rond, golven van zonder te overdrijven meer dan 2 meter hoog en dat lekker tegen de wind in...... Er vloog halverwege nog een ventilator in de fik, het onderdek moest leeggepomtp worden, goed verhaal natuurlijk, ik kon er nog wel om lachen, de rest van de familie en medereizigers niet echt...maar zolang de lokale bevolking daarbij gewoon ligt te slapen op zijn/haar stoel is het geen may day may day toch?:-) Aangekomen op Phi Phi met een taxi boot naar ons plekje gebracht, heerlijk klein rustig baaitje wederom al meren hier wel veel snorkelnboten aan die af en toe een groep aziatische touristen met zwemvest aan wal brengen om een uurtje door te brengen, wel geestig om te zien, ze zwemmen allemaal met zwemvesten aan, ligt er weer zo'n "oranje groepje vesten" in het water :-). Na de badjassen en slippers van de afgelopen 2 nachten nu weer in een redeljk primitief onderkomen - plassen en douchen is semi onderdak/ in de buitenlucht! Maar het hele gebeuren doet ons denken aan Jamaica dus best weer heel relaxed allemaal. Prachtig weer met veel zon tot een uurtjie of 5, toen hebben we weer na lange tijd kunnen "genieten" van het regenseizoen hier, heftig! Maar we zitten onderdak, eten op het strand en spelen gezellig een potje kaart. Nu gaat het weer helemaal los, niets tropisch meer aan, mijn hemel dit is echt ff noodweer!!!! Nog maar een drankje doen voor het slapen gaan :-)

• 31 Juli 2013 - 22:37

Opa En Oma:

Hoi,hoi,

Hier is het rustiger, opa drinkt een biertje en oma een roseetje!

Jens en Tess , wat willen jullie eten als jullie terugkomen?

Opa en oma hebben vandaag in de kantine van ZFC(i.v.m. de fiets 4 dgs., aardappeltjes,sla,boontjes,gehakt bal en gele/chocolade vla, met slagroom, gegeten)

Trus opa en oma. ( Tess en mama, wat hebben jullie gekocht?)